poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Mazurek różany wg przepisu M. Disslowej


Cudownie prosty w przygotowaniu i pyszny różany mazurek. Przepis już dawno wypatrzyłam u Alci, a teraz zaopatrzona w duże ilości tartych płatków róży przygotowałam na tegoroczne Święta Wielkanocne. Alcia polecała go w wersji z polewą z białej czekolady - ja nie mogłam się zdecydować i zrobiłam dwukolorowy;-) Jednak również mnie bardziej jednak smakował z polewą z białej czekolady. Mazurka piekłam w przemiłym towarzystwie Mazurkowych Bab - Buruuberii, Majanki, Margot i Moniki - dziewczyny bardzo Wam dziękuję! I do następnego mazurka :D




Składniki na formę 24x24 cm:

  • 3 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki konfitury z płatków róży lub tartych płatków róży
  • 120 g zmielonych migdałów
  • 60 g tartej bułki
  • opłatek do ciasta lub wafel
  • ok. 5 łyżek przetartej przez sitko konfitury z płatków róży lub tartych płatków róży (dałam płatki róży)
  • 200g białej czekolady (ja dałam po 100 g białej i gorzkiej)

Całe jajka utrzeć z cukrem i 2 łyżkami konfitury z róży. Dodać mielone migdały i tartą bułkę, wymieszać.
Formę wyłożyć papierem do pieczenia. Na dnie ułożyć opłatek lub wafle, a na nim równomiernie rozsmarować masę. Włożyć do nagrzanego piekarnika.

Piec w temperaturze 180°C, przez około 20 minut. Sprawdzać patyczkiem czy jest upieczone (wbity patyczek powinien być suchy). Trzeba tutaj uważać, żeby nie przesuszyć zbytnio ciasta.
Upieczone ciasto przestudzić, a następnie delikatnie wyjąć z formy. Na wierzchu rozsmarować cienką warstwę tartych płatków róży.

Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej i polać nią mazurek. Ozdobić.

Smacznego:-)










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz